Skip to Content

Правила дій при пожежі для персоналу освітніх установ

Необхідно пам'ятати, що в освітніх установах пожежа поширюється зі швидкістю 1-1,5 метра в хвилину,  в коридорах - 4-5 м/хв. При горінні меблів та паперу в навчальних приміщеннях в повітрі накопичується оксид вуглецю, який, у разі вдихання протягом 5-10 хвилин, стає смертельним.

Ось чому при надзвичайній ситуації пожежі в школі потрібно діяти швидко, рішуче і грамотно, відповідно до розроблених раніше планів евакуації та практичних відпрацювань на випадок пожежі.

Порядок дій вчителя при пожежі:

  • Не піддаватися паніці самому і заспокоїти дітей.
  • У першу чергу евакуювати дітей із тих приміщень, де знаходитися небезпечно для життя, а також з верхніх поверхів, причому першими виводити учнів молодших класів.
  • Уточнити обстановку: чи немає задимлення в коридорі, чи можливий вихід і евакуація учнів.
  • Якщо вихід з класу безпечний, вишукувати учнів. Портфелі, одяг залишити на місцях. Якщо є, надіти на дітей марлеві пов'язки для захисту органів дихання. Взяти класний журнал.
  • Виводити учнів з будівлі школи по найбільш безпечного та найкоротшому шляху. Вчитель при цьому повинен йти попереду, а в кінці ланцюжка дітей поставити найросліших і фізично розвинених хлопчиків, щоб у разі потреби вони змогли надати допомогу більш слабким.
  • По закінченню евакуації, у заздалегідь визначеному безпечному місці збору, провести перекличку всіх дітей за списками. Вчитель повинен невідлучно знаходитися поряд з виведеними з будівлі учнями.
  • Якщо коридор задимлений і вихід з класу небезпечний, потрібно закрити вхідні двері, ущільнити їх підручною тканиною, посадити дітей на підлогу і трохи відкрити вікно для провітрювання. Якщо на вікнах металеві грати, їх необхідно відразу відкрити. Як тільки почуєте шум під'їхавших пожежних машин, подайте сигнал, щоб рятівники негайно приступили до евакуації дітей через вікна. Вчитель у такому разі залишає клас останнім.

Правила поведінки при виявленні пожежі у школі:

1.  Необхідно зачинити двері того приміщення, де горить вогонь. Якщо ви бачите палаюче приміщення через вікно, не намагайтеся увійти у це приміщення. Відчиненні двері не тільки випустять дим і завадять евакуації – раптове постування додаткового повітря може призвести до поширення пожежі з великою швидкістю.

2.  Необхідно негайно підняти тривогу, голосно кричати про пожежу. Викликати пожежну охорону. Виклик повинен бути про дубльований через деякий (короткий) час.

3.  Необхідно повідомити про пожежу персонал школи, який буде вживати відповідних заходів щодо негайної евакуації усіх дітей і людей школи. Тут особливо важливо не допустити паніки! Евакуація проводиться із усієї будови школи, навіть якщо пожежу виявлено у якісь одній частині.

4.  Почувши тривогу, учні встають біля своїх парт і за вказівкою учителя залишають по одному класну кімнату і йдуть розміреним кроком до місця зібрання, завершує шестя учитель із класним журналом. Необхідно зачинити двері класної кімнати і решту дверей на шляху евакуації (під час евакуації ними більше ніхто не буде користуватися).

5.  Діти із одного класу йдуть униз сходами (по одному) тільки з одного боку, залишаючи інший для проходу інших класів, за винятком випадків, коли сходи дуже вузькі. Не можна обганяти один одного.

6.  Усі, хто не був присутній у класі під час сигналу тривоги (був в учительській, коридорах, туалетах і т. п.), повинен негайно йти на місце зібрання і приєднатися до свого класу чи групи.

7.  Усі прибиральниці, кухарі, адміністративний та інший персонал, почувши тривогу, також повинні  негайно йти до місця зібрання.

8.  За необхідності організовуються пошуки людей, яких не виявили на місці зібрання.

9.  Нікому не дозволяється повертатися в будівлю, наприклад за одягом, книгами, до того часу, поки не буде дозволено пожежною охороною або – на випадок тренування директором школи.

10.  На місці зібрання кожен клас або група людей займають суворо визначене місце і перебувають там, не розходячись.

11.   Місце зібрання повинно бути під навісом або в іншій будівлі.

12. Серед усіх евакуйованих, що зібралися у пункті збору, роблять перекличку (за класними журналами): це робиться для того, щоб з’ясувати, чи всі евакуювалися зі школи. Директор школи після тривоги йде до пункту зібрання і там приймає рапорти від усіх шкільних підрозділів.

13. Для дітей-інвалідів і дітей із неврівноваженою психікою повинні бути раніше передбачені спеціальні заходи евакуації.

14.  Розмови і сміх під час евакуації повинні бути заборонені, щоб було чути вказівки.

15.  До прибуття пожежної охорони уже необхідно знати, де саме, в якому приміщенні пожежа і чи всі евакуйовані. Повинен бути наявним план пожежної евакуації із школи. Начальника варти пожежної охорони, що прибула, зустрічають з повною інформацією.

У перший день навчальної чверті проводиться інструктаж усіх учнів і персоналу про процедуру пожежної евакуації, йде ознайомлення з усіма ходами й виходами. Ця процедура повторюється раз на чверть або на півріччя із відповідним записом. Варіанти евакуації змінюються (засмічені виходи або задимлені сходи і т. п.).

І так кожного року, у перший день навчальної чверті проводиться інструктаж усіх учнів і персоналу про процедуру пожежної евакуації, йде ознайомлення з усіма ходами й виходами. Ця процедура повторюється раз на чверть або на півріччя із відповідним записом. Варіанти евакуації повинні змінюються (засмічені виходи або задимлені сходи і т. д.).

 

Провідний інспектор Фастівського РС ГУ ДСНС  Олександр Мусієнко